.
Korang boleh panggil aku dengan nama Azmas ataupun Su.Kenapa nama Azmas yang aku pilih???sebabnya Az tu nama suami aku dan Mas tu nama aku.Aku suka menulis blog.Hobi ku adalah bermain dengan javascript..Aku suka berkawan so kalu korang nak berkawan dengan aku,amatlah dialu-alukan.Mungkin bahasaku tidak seindah sasterawan. So andaikata ada bait-bait kata yang menyinggung perasaan korang, aku susun sepuluh jari memohon maaf.Salam perkenalan kepada semua
maaf sebab dah lama x update blog nie.. sekarang sedang sibuk dengan blog bisness kak sue di bawah nie jemputlah jenguk!!!
jusmate5

Peranan cookies

SECARA spesifiknya, Web atau HTTP adalah tidak nyata (stateless) yang membawa maksud bahawa pelayan tidak mengekalkan maklumat di antara permintaan.

Cookies membantu membuat pernyataan di antara permintaan. Misalnya, apabila kita pergi ke restoran mamak dan memesan makanan.

Pembantu restoran akan memberi kita satu salinan borang pesanan serta jumlah bayaran yang dikenakan.

Sebelum kita meninggalkan restoran, juruwang akan menggunakan maklumat dan mengarahkan kita membayar jumlah bayaran yang dikenakan itu. Dalam contoh ini, borang atau kertas pesanan itu boleh dianggap sebagai cookie.

Cookie akan menyimpan maklumat untuk memudahkan pelayan mengaitkan semua permintaan dari pengguna. Sebahagian laman web kemungkinan tidak boleh dicapai jika anda menyahaktifkan cookie di dalam perisian peluncur.

Sesetengah pengguna pula lebih cenderung kepada merahsiakan personaliti (anonymity), sementara beberapa laman web menggunakan cookie untuk menjejak pengguna. Terdapat konflik kepentingan di situ.

Bagaimanapun, pengguna boleh menyahaktifkan cookie menggunakan langkah berikut:

Firefox 2.x-
Klik Rools > Options- Klik Privacy- Buangkan tanda ‘right’ di ‘Accept Cookies from sites’

Internet Explorer-
Klik Tools > Internet options- klik Privacy > Advanced

Luangkanlah sedikit masa korang untuk memberi komen di blog ini kerana setiap komen yang dibuat oleh korang amat bermakna dan secara tidak langsung ianya memberi suntikan semangat untuk saya terus menulis di blog ini...

0 Teman-teman yang sudi komen:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin