.
Korang boleh panggil aku dengan nama Azmas ataupun Su.Kenapa nama Azmas yang aku pilih???sebabnya Az tu nama suami aku dan Mas tu nama aku.Aku suka menulis blog.Hobi ku adalah bermain dengan javascript..Aku suka berkawan so kalu korang nak berkawan dengan aku,amatlah dialu-alukan.Mungkin bahasaku tidak seindah sasterawan. So andaikata ada bait-bait kata yang menyinggung perasaan korang, aku susun sepuluh jari memohon maaf.Salam perkenalan kepada semua
maaf sebab dah lama x update blog nie.. sekarang sedang sibuk dengan blog bisness kak sue di bawah nie jemputlah jenguk!!!
jusmate5

Membuat tulisan sidebar elemen berada di tengah

Selalunya korang akan perasan di sidebar korang, semua tulisan di sidebar elemen berada di posisi tepi sebelah kiri seperti ini



Elemen di Sidebar berada di tengah/center

Jika korang mahu elemen di sidebar berada di tengah/center,korang boleh masukkan kod berikut.
1.Login ke blog korang
2.Klik Layout
3.Klik Edit HTML
4.Cari kod

#sidebar-wrapper{
text-align:center;
}

masukkan kod berwarna biru dibawahnya.

Nota : setiap template akan berbeza kodnya,cuba korang cari kod #sidebar,#sidebar-wrap,#side atau .sidebar

Hasilnya akan jadi begini,tulisan di side wrapper bertukar menjadi lebih ketengah /center.

.


Selalunya posting di main post body akan bermula dari sebelah kiri seperti ini



Sekiranya korang ingin elemen di main post body berada di tengah,korang ikut cara ini pula.Cari kod

#main-wrapper{
text-align:center;
}

Masukkan kod berwarna biru dibawahnya.hasilnya setiap post di blog korang akan kelihatan seperti ini

Luangkanlah sedikit masa korang untuk memberi komen di blog ini kerana setiap komen yang dibuat oleh korang amat bermakna dan secara tidak langsung ianya memberi suntikan semangat untuk saya terus menulis di blog ini...

3 Teman-teman yang sudi komen:

ct said...

terima kasih banyak2. saya adalah new blogger. banyak yg saya tak tahu. blog u mampu bagi saya banyak ilmu dan ide. thanx ya

azmas said...

ct

rajin2ler dtg berkunjung ke cni lagik yer

all about friends said...

bagus neh...aku coba ya bank,thnks atas infonya

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin