.
Korang boleh panggil aku dengan nama Azmas ataupun Su.Kenapa nama Azmas yang aku pilih???sebabnya Az tu nama suami aku dan Mas tu nama aku.Aku suka menulis blog.Hobi ku adalah bermain dengan javascript..Aku suka berkawan so kalu korang nak berkawan dengan aku,amatlah dialu-alukan.Mungkin bahasaku tidak seindah sasterawan. So andaikata ada bait-bait kata yang menyinggung perasaan korang, aku susun sepuluh jari memohon maaf.Salam perkenalan kepada semua
maaf sebab dah lama x update blog nie.. sekarang sedang sibuk dengan blog bisness kak sue di bawah nie jemputlah jenguk!!!
jusmate5

Meletak Warna background di Tajuk Sidebar

Meletak Warna Latar Belakang Tajuk Sidebar

Sebenarnya korang boleh meletak warna di tajuk sidebar korang.Bagi yang masih tidak faham dengan apa yang su maksudkannya.Cuba korang lihat contoh dibawah



Ianya menunjukkan dimana semua tajuk di sidebar korang tidak mempunyai sebarang warna.So tugasan korang hari nie ialah meletak warna latarbelakang di tajuk sidebar korang tu.

1.Login ke blog korang
2.Klik Layout
3.Klik Edit HTML
4.Cari kod

h2 {
background:#FFFF00;

Masukkan kod berwarna biru dibawahnya.Korang boleh ubah background dengan warna-warna yang korang suka.

5.Kemudian Save



Hasilnya korang dapat melihat semua tajuk-tajuk disidebar korang mempunyai latar belakang yang berwarna kuning.

Meletak Image di Tajuk Sidebar

Jika korang tidak mahu meletak warna di tajuk-tajuk Sidebar korang tu, korang masih boleh gunakan cara Meletak Image di Tajuk Sidebar.

1.Login ke blog korang
2.Klik Layout
3.Klik Edit HTML
4.Cari kod

h2 {
background:url(url gambar korang disimpan.jpg)
;


Masukkan kod berwarna biru dibawahnya.Korang boleh ubah background dengan yang korang suka.

5.Kemudian Save

Hasilnya akan kelihatan seperti ini

Luangkanlah sedikit masa korang untuk memberi komen di blog ini kerana setiap komen yang dibuat oleh korang amat bermakna dan secara tidak langsung ianya memberi suntikan semangat untuk saya terus menulis di blog ini...

0 Teman-teman yang sudi komen:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin