.
Korang boleh panggil aku dengan nama Azmas ataupun Su.Kenapa nama Azmas yang aku pilih???sebabnya Az tu nama suami aku dan Mas tu nama aku.Aku suka menulis blog.Hobi ku adalah bermain dengan javascript..Aku suka berkawan so kalu korang nak berkawan dengan aku,amatlah dialu-alukan.Mungkin bahasaku tidak seindah sasterawan. So andaikata ada bait-bait kata yang menyinggung perasaan korang, aku susun sepuluh jari memohon maaf.Salam perkenalan kepada semua
maaf sebab dah lama x update blog nie.. sekarang sedang sibuk dengan blog bisness kak sue di bawah nie jemputlah jenguk!!!
jusmate5

Membuat Scroll bar di Tab Komen

Ekceli tutorial nie khusus bagi korang yang blognyer memang dah populer dan biler dah populer tu dah tentulah komen2 yang ader kat blog tu panjang berjela.Korang bayangkanlah kalau komen tu dah sampai 50 orang keatas dan tak termasuk lagik komen yang korang sendiri tulis..Jenuh kena scroll sampai kat bawah skali.Buang space korang jer.

So apakata korang letak jer scroll bas bar kat komen korang tu.Bukanke ianya menjimatkan ruang korang.

1.Login ke blog korang
2.Klik Layout
3.Klik Edit HTML
4.Cari kod

/* Comments
----------------------------------------------- */
#comments h4 {
margin:1em 0;
font-weight: bold;
line-height: 1.4em;
text-transform:uppercase;
letter-spacing:.2em;
color: $sidebarcolor;
}

5.Masukkan kod ini dibawahnya

#comments {
height:300px;
overflow:auto;
}


6.Ianya akan kelihatan sepeti ini

/* Comments
----------------------------------------------- */
#comments h4 {
margin:1em 0;
font-weight: bold;
line-height: 1.4em;
text-transform:uppercase;
letter-spacing:.2em;
color: $sidebarcolor;
}

#comments {
height:300px;
overflow:auto;
}

7.Kemudiaan Save
8.Hasilnya korang akan lihat seperti berikut:-




huhuhuhu..slamat berjaya

Luangkanlah sedikit masa korang untuk memberi komen di blog ini kerana setiap komen yang dibuat oleh korang amat bermakna dan secara tidak langsung ianya memberi suntikan semangat untuk saya terus menulis di blog ini...

2 Teman-teman yang sudi komen:

Unknown said...

gr8 job

azmas said...

yussaini--> TQ

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin