.
Korang boleh panggil aku dengan nama Azmas ataupun Su.Kenapa nama Azmas yang aku pilih???sebabnya Az tu nama suami aku dan Mas tu nama aku.Aku suka menulis blog.Hobi ku adalah bermain dengan javascript..Aku suka berkawan so kalu korang nak berkawan dengan aku,amatlah dialu-alukan.Mungkin bahasaku tidak seindah sasterawan. So andaikata ada bait-bait kata yang menyinggung perasaan korang, aku susun sepuluh jari memohon maaf.Salam perkenalan kepada semua
maaf sebab dah lama x update blog nie.. sekarang sedang sibuk dengan blog bisness kak sue di bawah nie jemputlah jenguk!!!
jusmate5

Menambah Widget dalam Header



Kredit image to:Anak Melayu Singapura

Asyik-asyik letak widget dibawah post ajer.nak jugak sesekali kiter masukkan kat header pulakan..
Cuba korang tengok image kat atas tu, kat dalam header ada adsense,malah bukan itu sahaja..korang boleh letak apajua yang korang suka kat situ.
Berminat untuk mencubanya??Korang ikut step by step ini:-

1.Mula-mula korang Login ke blog korang
2.Klik Edit HTML
3.Kemudian cari kod

#header {
margin: 5px;
border: 1px solid $bordercolor;
text-align: center;
color:$pagetitlecolor;
}

4.Kemudian tambahkan kod

width: 300px;
float: left;

Nota:Korang boleh ubah width mengikut kemahuan korang

supaya menjadi begini :-

#header {
margin: 5px;
width: 300px;

float: left;
text-align: center;
color:$pagetitlecolor;
}


5.Kemudian tambahkan kod widget baru ini

#header2 {
margin: 5px;
width: 300px;
float: right;
border: 1px solid $bordercolor;
text-align: center;
color:$pagetitlecolor;
}

dibawah kod #header {


6.Kemudian cari pula kod

<div id='header-wrapper'>
<b:section class='header' id='header' maxwidgets='1'
showaddelement='no'>
<b:widget id='Header1' locked='true' title='Blog Percubaan Azmas (Header)' type='Header'/>
</b:section>
</div>

7.Tambahkan kod yang berwarna biru didalamnya

<div id='header-wrapper'>
<b:section class='header' id='header' maxwidgets='1' showaddelement='no'>
<b:widget id='Header1' locked='true' title='Blog Percubaan Azmas (Header)' type='Header'/>
</b:section>
<b:section class='header' id='header2' showaddelement='yes'>
</b:section>
</div>

8.Kemudian Save

9.Akhir sekali pergi Ke Page Element

10.Masukkan apa sahaja yang korang mahukan di widget terbaru itu.Korang boleh masukkan Search Box, Iklan Adsense dan sebagainya

11.Akhir sekali selesai

Nota : Korang boleh hapuskan kod border: 1px solid $bordercolor; jika tidak mahu ada garisan di blog korang nanti.

Luangkanlah sedikit masa korang untuk memberi komen di blog ini kerana setiap komen yang dibuat oleh korang amat bermakna dan secara tidak langsung ianya memberi suntikan semangat untuk saya terus menulis di blog ini...

0 Teman-teman yang sudi komen:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin