.
Korang boleh panggil aku dengan nama Azmas ataupun Su.Kenapa nama Azmas yang aku pilih???sebabnya Az tu nama suami aku dan Mas tu nama aku.Aku suka menulis blog.Hobi ku adalah bermain dengan javascript..Aku suka berkawan so kalu korang nak berkawan dengan aku,amatlah dialu-alukan.Mungkin bahasaku tidak seindah sasterawan. So andaikata ada bait-bait kata yang menyinggung perasaan korang, aku susun sepuluh jari memohon maaf.Salam perkenalan kepada semua
maaf sebab dah lama x update blog nie.. sekarang sedang sibuk dengan blog bisness kak sue di bawah nie jemputlah jenguk!!!
jusmate5

Membuat Top Artikel

uiks dah berapa ari rupernya su x update blog nie..al maklumlah 2,3 ari nie sikembar su tue demam meragam..penatnyer..ngantuk pn ader...


Ari nie sue nak jar camner buat Top Artikel kat blog kiter..




1.Login ke blog korang
2.Klik Layout
3.Klik Add A Gadget
4.Pilih HTML/Javascript
5.Masukkan script


<script type="text/javascript">
function pipeCallback(obj) {
document.write('<ol style="text-transform: capitalize;">');
var i;
for (i = 0; i < obj.count ; i++)
{
var href = "'" + obj.value.items[i].link + "'";
var item = "<li>" + "<a href=" + href + ">" + obj.value.items[i].title + "</a> </li>";
document.write(item);
}
document.write('</ol>');
}
</script>
<script src="http://pipes.yahoo.com/pipes/pipe.run?_render=json&_callback=pipeCallback&_id=1db0519c1a1484330328c8c455a513c7&url=http%3A%2F%2Fnamablogkorang.blogspot.com&num=10" type="text/javascript"></script>



Nota : gantikan kod berwarna biru dengan nama blog korang

5.Kemudian Save

Selesai dahhh

Luangkanlah sedikit masa korang untuk memberi komen di blog ini kerana setiap komen yang dibuat oleh korang amat bermakna dan secara tidak langsung ianya memberi suntikan semangat untuk saya terus menulis di blog ini...

3 Teman-teman yang sudi komen:

UzAn-Namus said...

Hai kak, saya mau tanya, bagaimana membuat recent comments, recent posts dan daftar isi yang memiliiki nomor urut di depannya? Terima kasih.

azmas said...

uzan-->

cuba semak kembali kerana tutorialnya sudah kak sue ajar :D

Anonymous said...

salam...selamat hari raya kak su.....kak mcm mana pulak kalau nak buat top artikal malintang siap dgn gambar icon sekali...

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin