.
Korang boleh panggil aku dengan nama Azmas ataupun Su.Kenapa nama Azmas yang aku pilih???sebabnya Az tu nama suami aku dan Mas tu nama aku.Aku suka menulis blog.Hobi ku adalah bermain dengan javascript..Aku suka berkawan so kalu korang nak berkawan dengan aku,amatlah dialu-alukan.Mungkin bahasaku tidak seindah sasterawan. So andaikata ada bait-bait kata yang menyinggung perasaan korang, aku susun sepuluh jari memohon maaf.Salam perkenalan kepada semua
maaf sebab dah lama x update blog nie.. sekarang sedang sibuk dengan blog bisness kak sue di bawah nie jemputlah jenguk!!!
jusmate5

Menukar Post Editor yang Baru

Korang nak gunakan post editor baru dalam blogspot???senang ajer..korang cuma perlu ubah di Setting jer.
Hasilnya korang boleh melihat disample scrin kak sue nie dimana, kak sue boleh membuat tulisan strike tanpa perlu mengingatkan kod2nya.


Kalau dulu jika kita ingin membuat tulisan strike seperti ini :-
Hari ini cuca cuca terik sangat.Bahang kepasan kepanasan terasa...

kak sue terpaksa meletakkan kod2nya dahulu tapi kini sungguh mudah kerana kita cuma klik sajer di Strikethrough yang terdapat di Post Editor.

Korang cuma klik sajer di Textbackground colour yang terapat di Post Editor korang yang baru.

Untuk menukar Post Editor yang baru,caranya adalah:-

1.Login ke blog korang

2.Klik Setting

3.Pilih Basic

4.Cari Global Settings (These apply to all of your blogs)

5.Lihat di Select post editor
Tukarkan Old Editor ke Update editor.

6.Kemudian Save Settings
Sekarang korang dah ader Post Editor yang baru

Luangkanlah sedikit masa korang untuk memberi komen di blog ini kerana setiap komen yang dibuat oleh korang amat bermakna dan secara tidak langsung ianya memberi suntikan semangat untuk saya terus menulis di blog ini...

3 Teman-teman yang sudi komen:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

good info.... baguih utk pakcik yg baru belajar nih..huhuhu..

TQ fren....

inabu said...

salam akak, selamat hari raya :) ...nabu dah tkr post editor tu, done, tenkiu bebanyak...akak, ina invite akak jd reader kat blog akak, terpaksa closed reader sbb ada yg mengacau blog tu, sudi2 la accept yer :)

Umie said...

tips yg sangat berguna. Nak tnya ckit. Mcm mana nak appearkan n3 dgn tyme sbb n3 saya hanya boley appear date tanpa tyme :(

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin